Men va 17 !!!!

Vad var det som hände???
I förrgår hängde han lite med oss, kollade film, sköt lite pistol med pappa bl.a.

Igår hade han tråkigt ....
Gick ut o cykla med pappa, bada i poolen OCH duscha,
Platta håret, läste fakta böcker med mig i soffan, brottades o kolla på tv med pappa i vår säng.
Han pratade med min kompis ( kontakt personen) som kom på en snabb visit
Hjälpte mig att hacka grönsaker till maten.
Då kom frågan....
- vad gjorde hon här ? ( vi kan kalla kontakt personen för S)
Perfekt läge för mig att förklara !!!
- kommer du ihåg tjejen som var här för ett tag sedan och berättade för mig o pappa om vilka rättigheter o stöd man kan få när man har Asperger.
- mm
Sen presenterade jag förslaget och han nappade!
Men undrade....
- vad ska vi göra, jag gillar ju ingenting.
- gå ut med hunden, äta middag , gå på bio, museum, det Ni vill, Ni bestämmer tillsammans.
- Du behöver den träningen och S vill gärna vara med dig!

När vi pratade om det vid middagen och storebror fick höra så sa han;
- en sån vill jag oxå ha !

Kvällen avslutades i soffan framför en film o med lite godis
JAG TROR JAG DRÖMMER !!!!

1 Syrran:

skriven

Underbart att höra Kul att han nappade på "S"
Kramisar

2 ADD MAMMAN:

skriven

Mmmm det var en sån bra dag på alla sätt o vis !

3 Mamma H:

skriven

Nu blev jag rörd igen. Fantastiskt! Det är också så härligt när storasyskonet helt omedvetet (?) hjälper till och förstärker så att allt blir sådär extra positivt.

Kan bara inte låta bli: tänk att en del föräldrar har det såhär nästan varje dag med sina barn... Mycket av det jobbiga tror jag är allt motstånd man möter hela tiden från de unga herrarna. Allt går så trögt, men igår hade ni riktigt flyt :).

Så din son tycker också om att skjuta? Lillebror gillar skytte, har t o m med köpt egen luftpistol (vad tillåter man inte för att få honom aktiv i något annat än data/TV-spel). Det gäller bara att få med honom dit där han får skjuta...

4 ADD MAMMAN:

skriven

ibland är storebror bra !
Fast inte när han smittar ner hela familjen med rhodods bakterier :-(

Klart man är avundsjuk på alla andra...men man får se till att njuta av de bra dagarna !

Jaså eran gillar oxå skytte. JAg tror de tär en bra sport för vårabarn, (ensam sport, koncentration)
Vår vill börja på en skytteklubb så jag håller på och forska lite kring vad som finns i vår närhet. Men när dagen D väl kommer, så vill han väl inte gå (som vanligt)
Men man blir såååå glad när han vill nåt !

Han har även pratat om att börja på Ninjutsi
(tror inte det stavas så)

Kommentera här: