Nu börjar det igen....

 Fick ett mail på semestern av ena läraren på skolan.

Har  inte berättat  för honom ännu.

Vet liksom inte hur jag ska lägga fram  det....

Klarar han en förändring till???


Hej!

 

Nästa termin kommer det att ske en del förändringar.

 ? har fått en annan tjänst på skolan och rekrytering pågår för hans tjänst.

 ? har kommit in på lärarhögskolan och kommer därför inte att vara kvar. 

 

         



1 Mamma H:

skriven

Känner igen mig. Det tar så mycket energi det där grubblandet över "den exakta timingen när man skall ta upp något" med stresskänsliga lillebror. Jag kan rent fysiskt känna oron i magen och känslan av den kommande katastrofen inför det oundvikliga som måste tas upp... Ibland går det bättre än man trott och då blir jag alltid lika förvånad. Det är först då jag märker hur mycket jag laddat inför uppgiften och hur mycket av min energi och tankekraft som har gått åt till något som egentligen borde vara ganska bagatellartat.

När det gäller skolan har lillebror "gett upp" i den bemärkelsen att han ställt in sig i läget "allt kan hända så inget behöver förberedas". Alltför mycket förändringar och för lite tillit till vuxna i skolan har blivit att lillebror idag är ganska apatisk i förhållande till förändringar i skolan. Tragiskt att det har gått så långt att lillebrors hopp om en bättre skoltid verkar vara utom räckhåll, trots alla insatser vi idag ser att skolan ändå gör för honom och hans klass. På ett annat sätt har det blivit lite lättare för oss att lillebror är apatisk för då uppstår inte så många diskussioner och konflikter. Men det är också så tragiskt att när vi föräldrar får "vila" beror det på att lillebrors hopp om bättre skola är borta...

Kram på dig!

Kommentera här: